Меню

Форум «Інавацыі падлеткаў і моладзі для дасягнення Мэтаў ўстойлівага развіцця»

16 жніўня 2019

З 14 па 15 жніўня 2019 года ў Нацыянальным дзіцячым адукацыйна-аздараўленчым цэнтры «Зубраня» прайшоў Форум «Інавацыі падлеткаў і моладзі для дасягнення Мэтаў ўстойлівага развіцця», дзе сабраліся падлеткі-лідары, прадстаўнікі падлеткавых парламентаў з гарадоў, сяброўскіх дзецям і падлеткам, моладзевыя паслы мэтаў ўстойлівага развіцця (МУР). Маштабная падзея было прымеркавана да Міжнароднага Дня моладзі і 50-гадовага юбілею НДЦ «Зубраня».

Галоўная задача Форуму – умацаванне патэнцыялу падлеткаў і моладзі, павышэнне іх ведаў і разумення МУР, развіццё лідарскіх якасцяў для паспяховага дасягнення глабальных мэтаў і кірунак творчасці і энергіі маладых людзей на сучасныя выклікі ў краіне, рэгіёне і свеце.

Падлеткі ва ўзросце 14-16 гадоў у фармаце 17 каманд працавалі з адной з МУР на працягу ўсяго Форуму. Вынікам для кожнай каманды стала ідэя праекта, накіраванага на дасягненне адпаведнай Мэты. Праектныя ідэі заслухала экспертная панэль, у складзе якой былі Нацыянальны каардынатар па дасягненню Мэтаў ўстойлівага развіцця, Пастаянны каардынатар ААН у Беларусі, кіраўнікі ЮНІСЕФ, ПРААН і ЮНФПА ў Рэспубліцы Беларусь, прадстаўнікі Міністэрства замежных спраў і Міністэрства адукацыі.

Вось якія ідэі прапанавалі ўдзельнікі:

МУР 1: мабільны дадатак «FinGram» для ліквідацыі фінансавай непісьменнасці сярод падлеткаў і моладзі, які ўключае адукацыйны блок і фінансавы планёр.

МУР 2: дзіцячы цэнтр добраахвотніцкай дапамогі для вырашэння праблемы неспрыяльнай сацыяльнай абстаноўкі сярод дзяцей і падлеткаў, які ўключае бясплатнае харчаванне, медыцынскую і псіхалагічную дапамогу, спецыялізаваныя адукацыйныя курсы, зносіны з іншымі дзецьмі і падлеткамі.

МУР 3: сацыяльны ролік (у плане – серыя сацыяльных ролікаў) па праблематыцы падлеткавай адзіноты як адной з патэнцыйных прычын думак пра суіцыд.

МУР 4: прататып спецыялізаванага класа для развіцця навыкаў эфектыўнай камунікацыі сярод дзяцей і падлеткаў для вырашэння праблемы недахопу адукацыйных праграм па камунікатыўных якасцях у рамках школьнай адукацыі.

МУР 5: кампанія ў сацыяльных сетках (з выкарыстаннем хэштэгаў #BE_YOURSELF #MY_CHOICE #БУДЬСОБОЙ) для вырашэння праблемы стэрэатыпных уяўленняў пра вонкавы выгляд дзяўчат і хлопцаў.

МУР 6: прататып прылады па ачыстцы дажджавой вады (для сельскай і гарадской мясцовасці) і мабільнага дадатка з парадамі па выкарыстанні і ўстаноўцы такога прылады.

МУР 7: чэлендж ў сацыяльных сетках «зберажом энергію за 30 дзён» (з выкарыстаннем хэштэгаў #safetheenergy #сохраниэнергию) для інфармавання насельніцтва аб праблеме не адказнага выкарыстання энергіі і для фарміравання экапрыязных звычак.

МУР 8: праграма па прафарыентацыі «Хачу працаваць …» з прыцягненнем студэнтаў для прэзентацыі іх прафесій і арганізацыяй адукацыйных экскурсій на фірмы і арганізацыі для больш дэталёвага знаёмства з той ці іншай прафесіяй.

МУР 9: праект «Еconet» па абмене другаснай сыравіны на бясплатны мабільны інтэрнэт-трафік (аўтаматы па зборы макулатуры / пластыка забяспечаныя экранам для выдачы QR-кода з колькасцю заробленага бясплатнага трафіку, які можна атрымаць у спецыяльным дадатку).

МУР 10: серыя адукацыйных мерапрыемстваў па знаёмству з культурамі іншых краін для фарміравання больш талерантных і інклюзіўных паводзінаў у адносінах да прадстаўнікоў і прадстаўніц іншых краін і культур (уключае інтэрв'ю, інтэрактыўныя віктарыны, ток-шоу, дні «наадварот» і інш.).

МУР 11: прататып прыкладання для эфектыўнай арганізацыі ўсіх неабходных кантактаў і лакацый дзяржаўных і іншых устаноў па розных катэгорыях: адукацыя, ахова здароўя, сацыяльныя паслугі і інш., уключаючы разбіўку па гарадах і ўзросце карыстальнікаў і карыстальніц.

МУР 12: «sweetilizator»  – аўтамат па абмене другаснай сыравіны (у першую чаргу, пластыка) на ўзнагароджання для дзяцей і падлеткаў (невялікія шакаладкі).

МУР 13: хлороферма – прататып інкубатара па вырошчванні водарасці хларэлы для ачышчэння паветра ў памяшканнях у гарадскім асяроддзі.

МУР 14: ток-шоў па павышэнню інфармаванасці і усвядомленасці сярод насельніцтва па праблеме забруджвання марскіх экасістэм.

МУР 15: агенцтва па экалагічнай рэкламе і распрацоўцы пазіцыянавання брэнда з выкарыстаннем прынцыпаў экапрыязнасці ў вытворчасці ўпакоўкі, сувенірнай прадукцыі і г.д.

МУР 16: школьная служба юрыдычнай падтрымкі для дзяцей і падлеткаў, якая ўключае адукацыйны блок і службы па медыяцыі.

МУР 17: дадатак па ўмацаванні глабальнага партнёрства, супрацоўніцтва і абмену лепшымі практыкамі паміж падлеткамі з розных краін па дасягненню МУР ў фармаце спецыялізаванай сацыяльнай сеткі.

Для ўключэння моладзі ў дасягненне МУР на глабальным узроўні існуе стратэгія ААН «Моладзь 2030». У стратэгіі пазначаны прыярытэтныя кірункі, закліканыя палепшыць жыццё маладых людзей, якія наўпрост злучаны з Парадкам дня ў вобласці ўстойлівага развіцця на перыяд до 2030 гады і адной з платформаў паскарэння дасягнення МУР у Беларусі – арыентацыя на будучыя пакаленні. Гэтыя кірункі адлюстраваны таксама і ў нацыянальных стратэгічных дакументах Беларусі. У канцэпцыі Нацыянальнай стратэгіі ўстойлівага развіцця на перыяд до 2035 год адзначана, што адменную ролю ў нацыянальнай мадэлі ўстойлівага развіцця грае моладзь, якая з'яўляецца рухавіком устойлівага развіцця ў доўгатэрміновай перспектыве. Форум быў праведзены ў рамках праекта ПРААН/ЮНІСЭФ/ЮНФПА «Падтрымка функцыявання архітэктуры кіравання працэсам дасягнення Мэтаў устойлівага развіцця Рэспублікі Беларусь» пры падтрымцы Нацыянальнага каардынатара па дасягненні Мэтаў устойлівага развіцця, Мар'яны Шчоткінай, Міністэрства замежных спраў і Міністэрства адукацыі.

 

карта сайта