Інклюзіўнае прадпрыемства па абсмажванні кавы - Мэты ўстойлівага развіцця у Беларусі
Інклюзіўнае прадпрыемства па абсмажванні кавы
12 красавіка 2024
Мэты ўстойлівага развіцця
Кароткае апісанне

Ініцыятыва па стварэнні інклюзіўнага прадпрыемства ў Хойніках па вытворчасці абсмаленай кавы з’яўляецца прыкладам спалучэння сацыяльнай адказнасці і інавацыйнага прадпрымальніцтва. Яе галоўная мэта – навучанне і працаўладкаванне людзей з інваліднасцю Хойніцкага раёна ў кававым бізнесе. Ініцыятарам ініцыятывы выступіла Хойніцкая раённая арганізацыя грамадскага аб’яднання «Рэспубліканская асацыяцыя інвалідаў-калясачнікаў» пры падтрымцы нацыянальных і мясцовых органаў улады, міжнародных арганізацый, прыватных прадпрыемстваў і грамадскіх аб’яднанняў, СМІ.

Падрабязнае апісанне

    Рэгіён рэалізацыі ініцыятывы

     г. Хойнікі, Хойніцкі раён, Гомельская вобласць

    Тэмы ўстойлівага развіцця

    Сацыяльнае развіццё
    Эканамічнае развіццё і рост
    Тэхналогіі і інавацыі

    Змест дзейнасці

    Дзейнасць ініцыятывы накіравана на прыцягненне жыхароў раёна, кавярняў і рэстаранаў, кампаній, якія шукаюць кавы для офіса або ў якасці падарункаў, а таксама на кававых энтузіястаў, якія жадаюць даследаваць новыя густы дома. Яна пашырае веды і цікавасць да кававай культуры сярод мясцовага насельніцтва, падаючы доступ да высакаякаснай кавы з розных куткоў свету.

    Поспех ініцыятывы ўключала наступныя ключавыя крокі:

    • Навучанне і стажыроўка. Першапачатковы этап уключае вучэбную стажыроўку для асваення навыкаў абсмажвання кавы і распрацоўку ўнікальных кававых рэцэптаў. Гэта дазволіла падрыхтаваць кваліфікаваных спецыялістаў, здольных працаваць з рознымі гатункамі кавы і ствараць высакаякасны прадукт.
    • Выбар і арэнда памяшкання для размяшчэння абсталявання і арганізацыі вытворчага працэсу. З гэтай мэтай на базе ТАА «СПЕЦСлавія» было арандавана пустуючае памяшканне плошчай 45 кв.м.
    • Закупка спецыялізаванага абсталявання і матэрыялаў. Набыццё двух новых апаратаў для абсмажвання і ачысткі кававага зерня, а таксама прылады для ўзважвання і фасоўкі гатовай прадукцыі. Закупка якаснай сыравіны з Бразіліі, В’етнама, Гандураса і Эфіопіі.
    • Атрыманне неабходных дазволаў і ліцэнзій, наём супрацоўнікаў і адкрыццё прадпрыемства. Афармленне дакументаў на адпаведнасць дзеючым санітарным нормам вытворчасці харчовай прадукцыі і нормам у галіне харчовай бяспекі.
    • Прасоўванне прадукцыі і маштабаванне. Распрацоўка ўласнага брэнда «Добра Кава» і прасоўванне ініцыятывы ў афіцыйных СМІ, сацыяльных сетках. Пашырэнне каналаў продажаў праз рэалізацыю прадукцыі на маркетплейсах. Адкрыццё ТАА «Кавейны барон» дазволіла атрымаць статус першага інклюзіўнага ліцэнзаванага прадпрыемства па абсмажванні кавы ў Гомельскай вобласці.

    Ініцыятыва па вытворчасці кавы сутыкаецца з некалькімі ключавымі выклікамі ў сваёй дзейнасці. Адной з галоўных задач з’яўляецца распрацоўка і рэалізацыя эфектыўнай стратэгіі лічбавага маркетынгу для павышэння анлайн-прысутнасці кампаніі. Акрамя таго, назіраецца супраціўленне бізнес-супольнасці ў адносінах да магчымасцей людзей з інваліднасцю, успрымання іх як раўнапраўных партнёраў. Гэта патрабуе дадатковых намаганняў праз правядзенне інфармацыйных кампаній, накіраваных на дэманстрацыю поспехаў і прафесіяналізму, падкрэсленне значнасці ўкладу інклюзіўнага прадпрыемства ў стварэнне унікальнага і якаснага прадукта.

    Вынікі і ўплыў ініцыятывы

    Ініцыятыва прывяла да стварэння трох працоўных месцаў для людзей з інваліднасцю, даказаўшы, што фізічныя абмежаванні могуць стаць пачаткам новых магчымасцей і перспектыў для росту.

    Прапанова унікальных сартоў і брэндаў кавы з розных краін свету прыцягнула ўвагу як мясцовых жыхароў, так і наведвальнікаў рэгіёну, умацоўваючы пазіцыі кампаніі на рынку і стымулюючы цікавасць да высакаякаснай кавы.

    Распрацоўка ўласнага брэнда зрабіла прадукцыю вядомай як на мясцовым, так і на шырэйшых рынках.

     

    Источники информации:

    1. youtu.be
    2. hoiniki.by
    3. instagram

КАРТА САЙТА