16 верасня 2019
7 верасня 2019 г. на тэрыторыі Цэнтральнага батанічнага саду Нацыянальнай акадэміі навук Беларусь праходзіў Фестываль навукі. Частка яго праграмы – выстава навуковых дасягненняў, сярод якіх занялі значнае месца Мэты ўстойлівага развіцця. Знаёмства з імі і іх папулярызацыя сярод наведвальнікаў выставы – асноўны змест працы інтэрактыўнага стэнда Асацыяцыі «Адукацыя для ўстойлівага развіцця».
На выставе інтэрактыўны стэнд Асацыяцыі працаваў пад назвай «Навуковая лаўка Мэтам ўстойлівага развіцця». Што такое Навуковая лаўка? Гэта новая для нашай краіны дзейнасць, якая дапамагае людзям і мясцовым супольнасцям у працэсе развіцця знаходзіць падставы для прыняцця абгрунтаваных рашэнняў. У дзейнасці навуковай лаўкі методыкай супрацоўніцтва даследчыкаў і грамадства з’яўляецца «грамадзянская навука», звязаная з арганізацыяй сумесных даследаванняў па ўзаемна цікавых пытаннях і тэмах лакалізацыі і дасягненні МУР.
Асноўную ідэю і метады працы навуковай лаўкі ў працы стэнда прадставілі супрацоўнікі Каардынацыйнага цэнтра «Адукацыя ў інтарэсах устойлівага развіцця» Беларускага дзяржаўнага педагагічнага універсітэта імя Максіма Танка (БДПУ). Яны распавялі пра вопыт рэалізацыі гэтай ідэі ў Рэспубліцы Беларусь, які быў атрыманы ў садружнасці Асацыяцыі «Адукацыя для ўстойлівага развіцця», БДПУ і некамерцыйнай арганізацыі «Навуковая лаўка Бон» (Германія) з Бярозаўскім і Шчучынскім райвыканкамамі, а таксама Здзітаўскай сярэдняй школай Бярозаўскага раёна і гімназіяй г. Шчучына ў рамках беларуска-нямецкага праекта «Навуковая лаўка як інструмент інтэграцыі адукацыйных практык у рэгіянальныя працэсы ўстойлівага развіцця» (2017 – 2019 гады).
Сваім вопытам рэалізацыі ў мясцовых супольнасцях метадаў «грамадзянскай навукі» і створанымі для гэтага рэсурсамі з удзельнікамі выставы падзяліліся прадстаўнікі Партнёрскай сеткі школ ўстойлівага развіцця. Больш за 300 чалавек узялі ўдзел у арганізаваных на стэндзе цікавых і пазнавальных акцыях.
Настольная гульня «Ведай свае мэты» і выстава Дзіцячай навуковай лабараторыі «Геліёс» Рэсурснага цэнтра комплекснай падтрымкі практык АУР гімназіі №19 Менска дазволілі юным і дарослым удзельнікам выставы пагрузіцца ў свет ўстойлівага развіцця. А практыкумы каманды грамадскага аб’яднання ўстойлівага развіцця «Наш след» – вызначыць ступень экодружественности свайго побыту і паводзін («экалагічны след», «абыходжанне з адкідамі», «ўплыў транспарту на навакольнае асяроддзе» і іншыя), якія выступаюць для гімназістаў і іх бацькоў сумесным з педагогамі шляхам у навуку.
Гэтыя ж ідэі ў працы з наведвальнікамі стэнда працягнула экалагічная каманда сярэдняй школы №4 г.Дзяржынска, якая прадставіла праграму «Беражлівым быць!», якая аб’ядноўвае ў дзейнасці школы экапрыязныя сем’і раёна. А вопытам сумеснай даследчай работы «Школа і пасёлак разам да ўстойлівага развіцця» падзялілася дружная каманда навучэнцаў і педагогаў Негарэльскія сярэдняй школы № 1 (Дзяржынскі раён). Школа – удзельніца праграмы «Настаўнік для Беларусі». Арыентуючыся на будучыя пакаленні, школьнікі разам з бацькамі арганізавалі бізнес-кампанію «DecorWoods», стварылі навучалае відэа «Дзеці для дзяцей. Проста аб складаным». Васілеўскі Сяргей, навучэнец XI класа, прадставіў распрацаваныя ім кампутарныя гульні, якія дапамагаюць дзецям і дарослым паглыбіць сваё веданне гісторыі і культуры Беларусі.
Непасрэдна ў дзеянні свае кансультацыі бацькам пра тое, як больш даходліва растлумачыць сваім дзецям, што такое ўстойлівае развіццё і Мэты ўстойлівага развіцця, аказалі ўдзельнікі студэнцкай навукова-даследчай лабараторыі «Адукацыйныя практыкі ў інтарэсах устойлівага развіцця ва ўстановах дашкольнай адукацыі» факультэта дашкольнай адукацыі БДПУ. А ўдзел у «кліматычнай майстэрні», якую арганізавалі прадстаўнікі Культурна-экалагічнага установы «Экамайстэрнi», дапамаглі ім убачыць, як працэсы змены клімату і звязаныя з імі МУР праяўляюцца ў жыцці кожнага з нас.
Завяршальнай старонкай працы стэнда стала прадстаўленне вопыту студэнцкай кампаніі «Маршрутамі Eco-Bus: лакалізуем МУР разам!» Беларускага універсітэта культуры і мастацтваў. Ўключэнне студэнтаў у працэсы экалагізацыі ладу жыцця і свайго, і універсітэта, і супольнасці – перспектыўны складнік дасягнення Мэтаў ўстойлівага развіцця, якая дазваляе забяспечваецца ўзаемасувязь паміж навукова-даследчымі і мясцовымі супольнасцямі. Пагутарыўшы з удзельнікамі стэнда «Навуковая лаўка Мэтам ўстойлівага развіцця», наведвальнікі Фестывалю навукі сышлі з яркімі эмоцыямі, разуменнем сэнсу і важнасці МУР для паляпшэння якасці жыцця кожнага і ўсіх.
Арганізатарамі працы інтэрактыўнага стэнда Асацыяцыі «Адукацыя для ўстойлівага развіцця» выступілі Каардынацыйны цэнтр «Адукацыя ў інтарэсах устойлівага развіцця» БДПУ і міжуніверсітэцкага клуб друзей Мэтаў ўстойлівага развіцця.
КАРТА САЙТА